تصفیه فاضلاب بهداشتی

اطلاعات جامع و تخصصی درباره تصفیه فاضلاب بهداشتی

تصفیه فاضلاب بهداشتی

۳ بازديد
تصفیه فاضلاب بهداشتی | میزان فاضلاب امروزه به قدری افزایش یافته که تصفیه فاضلاب بسیار ضروری می باشد و اهمیت زیادی یافته است. با تصفیه فاضلاب بهداشتی و بازچرخانی آب به چرخه مصرف، کمک شایانی به مشکل کمبود آب خواهیم کرد.

فاضلاب بهداشتی یا فاضلاب انسانی، توسط عواملی همچون حمام، شستشو، استفاده از توالت، آشپزی یا رواناب تشکیل می شود. محتوای فاضلاب شامل ۹۹/۹ درصد آب و حدود ۰/۱ درصد ناخالصی و آلاینده‌های مختلف است. هدف از تصفیه فاضلاب انسانی یا تصفیه فاضلاب بهداشتی، کاهش آلاینده ها به مقادیر قابل قبول است تا آب برای دفع مجدد به محیط زیست ایمن باشد. 

آلاینده‌های موجود در فاضلاب شامل مواد شناور، مواد مغذی، فلزات سنگین، انواع شوینده و جامدات محلول و نیز مواد آلی تجزیه پذیر بیولوژیکی و مواد آلی غیر قابل ‌تجزیه بیولوژیکی هستند. این مواد برای محیط‌ زیست بسیار مضر هستند و به این علت تخلیه مستقیم فاضلاب ها به محیط‌ زیست قبل از تصفیه آن ها می‌تواند صدمه های جبران ناپذیری را به طبیعت وارد نماید که با توجه به این مشکل، باید فاضلاب های بهداشتی – انسانی و سایر فاضلاب ها قبل از ورود به طبیعت تصفیه شوند. درجه تصفیه آن ها به نوع آلاینده ها و غلظت آن ها وابسته است.

تفکیک فاضلاب های بهداشتی، به آب خاکستری (greywater) و آب سیاه (blackwater) در کشورهای پیشرفته متداول شده است. آب خاکستری آبی است که از فعالیتهای روزمره خانگی مانند لباسشویی، ظرفشویی و استحمام به وجود می آید. آب سیاه از توالت و سرویس بهداشتی  به وجود می آید و شامل مواد زائد انسانی است.
۰ ۰
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بلاگ 9 ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.